Infertilitet kod muškarca

Home » Sterilitet » Infertilitet kod muškarca

Sa godinama dolazi do pada broja i kvaliteta spermatozoida, mada te promene nisu tako izražene kao kod žena. Rizik za spontani pobačaj i hromozomske promene kod deteta neznatno raste sa godinama starosti oca.

Smanjena koncentracija i pokretljivost spermatozoida dovode do infertilita. Kod 1 % muškaraca u reproduktivnom dobu se javlja potpuni nedostatak spermatozoida (azoospermia). Poremećaj koncentracije i pokretljivosti spermatozoida može biti uzrokovana genetski i hormonski, kao i posledica proširenih vena (varikocela), nespuštenih testisa i operacija na genitalnim organima. Zračenja i hemioterapija mogu takođe biti uzrok muške neplodnosti.

PESA i MESA

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Micro TESE

Šta je azoospermia?

Azoospermia je patološko stanje kada nema spermatozoida u ejakulatu.

15 % infertilnih muškaraca ima azospermiju. Proces razvoja i sazrevanja spermatozoida u testisu se naziva spermatogeneza.

Azospermija može biti:

-obstruktivnog tipa (OA), kada postoji normalan proces spermatogeneze, ali zbog zapušenja kanala (posledica infekcije, povrede, operacija) ili nedostatka kanala (cistična fibroza) nema spermatozoida u ejakulatu. Laboratorijske analize hormona i kariotip su normalni. Testisi su normalne veličine I zapremina ejakulata je smanjena.

-ne-obstruktivnog tipa (NOA) kada nema ili je oštećena spermatogeneza u samom testisu ili kada je poremećena funkcija hipofize koja ne luči dovoljno hormona da bi stimulisala spermatogeneza u testisu. Kada postoji oštećenje spermatogeneze u testisu folikulostimulirajući hormon (FSH) I luteinizirajući hormon (LH) su povišeni (preko 7,6, nivo testosterona je normalan ili nešto snižen, ili postoje genetska odstupanja kariotipa (najčešće Klinefelterov sindrom ili delecija Y hromozoma). Testisi su manji. Kada je poremećena funkcija hipofize hormoni FSH i LH su veoma niski i ti pacijenti se leče hormonskom teraijom koja daje rezultate u roku od nekoliko meseci.

U pojedinim slučajevima pacijenti sa ne-obstruktivnom azospermijom mogu imati normalne vrednosti FSH I veličinu testisa.